Imaginary Training Textbook of Spanish

  • Dalia Ruiz Ávila Universidad Pedagógica Nacional

Abstract

In basic education, free textbooks (LTG) is an important development of the class sessions, in this investigation, through analysis of educational discourse instrument, you try to recognize what is the imaginary formation of the author / lecturer, for this purpose are the following social places: the author / professor is granted to himself, which gives the other (students) and giving the referent (educational content). The image the author / student teacher has conferred authority to decide how to be educated and go to treatment that is given to the subject of study and requires him to learn. This approach allows us to observe that the student in school dynamics is assigned a passive role of knowledge established.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arredondo Vargas, L. R. (2007). Español 2. Cuaderno de trabajo. México: Castillo.

Foucault, M. (1985). La arqueología del saber. México: Siglo XXI.

Haidar, J. (1990). Discurso sindical y procesos de fetichización: Proletariado textil poblano de 1960 a 1970. México: Instituto Nacional de Antropología e Historia.

Haidar, J. (1998). Análisis del discurso. En L. J. Galindo Cáceres, Técnicas de investigación en sociedad, cultura y comunicación (págs. 117-164). México: Adisson Wesley Longman.

Harnecker, M. (1969). Los conceptos elementales del materialismo histórico. México: Siglo XXI.

Illich, I. (2008). Obras Reunidas II. México: Fondo de Cultura Económica.

Mainngueneau, D. (1980). Introducción a los métodos de análisis del discurso. Problemas y perspectivas. Argentina: Hachette.

Marcellesi, J. B., & Gardin, B. (1979). Introducción a la sociolingüística. Madrid: Gredos.

Marx, K. (1980). Contribución a la crítica de la economía. México: Siglo XXI.

Pêcheux, M. (1978). Hacia el análisis automático del discurso. Madrid: Gredos.

Rivera López, S. (2007). Español 1. Cuaderno de trabajo. México: Castillo.

Robin, R. (1973). Histoire et Linguistique. París: Librairie Armand Colin.

Roth Deubel, A. N. (2007). Políticas públicas. Formulación, implementación y evaluación. Bogotá: Aurora.

Published
2015-10-28
How to Cite
Ruiz Ávila, D. (2015). Imaginary Training Textbook of Spanish. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 6(11), 263 - 284. Retrieved from https://mail.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/176
Section
Education And Educational Technology