Communication strategies applied to the cultural enterprise lyrics One. Projects Reading

  • Silvia Quezada Camberos Universidad de Guadalajara
  • Mayra Margarito Gaspar Universidad de Guadalajara

Abstract

This work is the result of an empirical research study conducted during the months of June to August 2014 at the Center for Social Sciences and Humanities of the University of Guadalajara. It raises the difficulty of inserting six students of the career of communication from the Universidad Juarez Autonoma de Tabasco in a shared area Letters topic. The link with the company Letra One reading projects allowed the construction of an operational manual, scientific writing book reviews and the development of a case study.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguilar González, L. E., & Fregoso, P. G. (2013). La lectura de la polifonía e intertextualidad en el texto científico. (C. M. Educativa, Ed.) Revista Mexicana de Investigación Educativa, 18(57), 413-435. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=14025774005

Barrios, M. G. (2009). La lectura y la escritura en los procesos de apropiación y producción de conocimiento. Memorias del Congreso Internacional Lectura 2009: para leer el XXI. La Habana, Cuba.

Gee, J. P. (2008). What is literacy? NY: Vivian Zamel and Ruth Sparck/Routledge.

Mauri, T., Colomina, R. M., Clará, M., & Ginesta, A. (2011). Ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa con Moodle. Electronic Journal of research in Educational Psycology, 9(25), 1103-1128.

Parodi, G. (2007). El discurso especializado escrito en el ámbito universitario y profesional: construcción de un corpus de estudio. Signos, 40(63), 147-178.

Zavala, V. (2011). La escritura académica y la agencia de los sujetos. Cuadernos Comillas(1).

Published
2015-08-12
How to Cite
Quezada Camberos, S., & Margarito Gaspar, M. (2015). Communication strategies applied to the cultural enterprise lyrics One. Projects Reading. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 6(11), 928 - 940. Retrieved from https://mail.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/157
Section
Social and Humanities