Interests of personality in architecture students (Considerations for educational practice)

  • René Pedroza Flores Universidad Autónoma del Estado de México

Abstract

The purpose of this paper is the study of the dominant values ​​of personality in students of architecture at the University of the State of Mexico. The instrument developed by Allport, Vernon and Lindzey entitled Study of the values ​​is used. A scale for measuring the dominant interests of personality. This scale was applied to a sample of 152 students included men and women of the ten semesters of the degree. The assumption proved is that the dominant values ​​are theoretical, economic and aesthetic. A striking finding is that it caters least the reasons associated with the political, social and religious values.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Allport, G. (2009). La personalidad: su configuración y desarrollo. Barcelona: Herder

Allport, G. (2001). Estudio de valores. Una escala para la medición de los intereses dominantes de la personalidad. México: Editorial El Manual Moderno.

Argos, J. y Pilar Ezquerra (2014). Liderazgo y educación. Cantabria: Editorial de la Universidad de Cantabria.

Bermúdez, J., et al. (2013). Psicología de la personalidad. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia.

Chávez, P. (2011). Perfil de valores en estudiantes de la licenciatura de la Universidad de los Llanos. Aletheia. Revista de Desarrollo Humano, Educativo y social contemporáneo. Vol. 3, (núm. 2), Julio-Diciembre. Bogotá: Fundación Centro Internacional de Educación en Desarrollo Educativo y Social.

González, L. (2005). Perfil de los estudiantes de arquitectura. Revista Omnia, vol. 11, núm. 2, mayo-agosto. Maracaibo: Universidad del Zulia.

González, E. y Álvaro Guadarrama (2013). Estudio comparativo del desarrollo de valores éticos en estudiantes de Derecho. Revista In Vestigium Ire, vol. 6. Boyacá: Universidad Santo Tomás.

Marín, M. y Roberto Martínez (2012). Introducción a la psicología social. Madrid: Ediciones Pirámide.

Schultz, D. y Sydney Ellen Schultz (2013). Theories of Personality. Belmont: Cengage Learning.

Spranger, E. (1966). Formas de vida. Madrid: Revista de Occidente.

Published
2016-01-09
How to Cite
Pedroza Flores, R. (2016). Interests of personality in architecture students (Considerations for educational practice). RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 5(10), 457 - 471. Retrieved from https://mail.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/190
Section
Social and Humanities