Working groups managed by social networks as support for teaching practice

  • René Edmundo Cuevas Valencia Universidad Autónoma de Guerrero
  • Angelino Feliciano Morales Universidad Autónoma de Guerrero

Abstract

The management of teaching strategies as an aid to teaching practice gets diversified, especially considering ICT in the majority of cases not as an ally at the time of manage planning of courses on-site and distribute complementary hours that the student must perform, but as a barrier for the control and monitoring of the established planning. Currently the use of social networks is permeating the life style of the human beings, so it has become a means of socialization of high demand around the world. The present article describes the results of an analysis performed to specific work groups that the teacher uses as support in their classes, formed by engineering students and some of health sector.  

Downloads

Download data is not yet available.

References

Facebook (2016). Servicio de ayuda. Recuperado el 15 de febrero de 2016, de Grupos: https://www.facebook.com/help/162866443847527

Facebook (2016). Servicio de Ayuda. Recuperado el 12 de marzo de 2016, de Ayuda para ordenadores: https://es-es.facebook.com/help/146441348760878

Gómez Aguilar M., Roses Campos S., y Farías-Batlle P. (2012). El uso académico de las redes sociales en universitarios. Revista Científica de Comunicación y Educación, 19, 131-138.

Humanante Ramos, P. R., García Peñalvo, F. J., y Conde-González, M. Á. (marzo de 2016). PLEs en contextos móviles: Nuevas formas para personalizar el aprendizaje. IEEE-ES (Capítulo Español), 4(1).

León, J. (septiembre 2013). Tecnología. Recuperado el 20 de febrero de 2016, de eHow en Español: http://www.ehowenespanol.com/grupo-cerrado-facebook-info_400914/

López de la Madrid, M. C. (Nov. de 2007). Uso de las TIC en la educación superior de México. Un estudio de caso. Apertura: Revista de Innovación Educativa, 7, 63-81.

Panckhurst, R., y Marsh, D. (2011). Utilización de redes sociales para la práctica pedagógica en la enseñanza superior impartida en Francia: perspectivas del educador y del estudiante. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 8(1), 233-252.

Sans, A. G. (2009). Las redes sociales como herramientas para el aprendizaje colaborativo: una experiencia con Facebook. Revista RE - Presentaciones, 5, 48-63.

Sociales, Q. P. (11 octubre de 2011). Social Media. Recuperado el 15 de junio de 2016, de Redacción TICbeat: http://www.ticbeat.com/socialmedia/que-paises-utilizan-mas-redes-sociales/

Vidal, C. E., Martínez, J. G., Fortuño, M. L., y Cervera, M. G. (2011). Actitudes y expectativas del uso educativo de las redes sociales en los alumnos universitarios. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 8(1), 171-185.

Published
2016-09-10
How to Cite
Cuevas Valencia, R. E., & Feliciano Morales, A. (2016). Working groups managed by social networks as support for teaching practice. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 7(13), 183 - 196. Retrieved from https://mail.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/241
Section
Scientific articles