University Youth Exchange Students of the Faculty of Political Science and Public Administration, UANL

  • Patricia Chapa Alarcón Universidad Autónoma de Nuevo León
  • Teresita de Jesús Martínez Chapa Universidad Autónoma de Nuevo León

Abstract

Currently the society in which we live demands to higher education institutions training of students in the field of university values. The highest purpose of education, and the achievement of the objectives and goals designed to transform and improve the living conditions of the members of society, can be achieved to the extent that university practice the values and principles that the university task rests "(UANL, 2011). Therefore the University aims to disseminate, same that should not be only on concepts, but are put into action. In this sense, the present study aims to evaluate quantitatively the knowledge and the degree of importance of the students about the values promoted by the University, destined to transform their comprehensive and professional training, as this plays an important role in future generations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barba, L., & Alcantara, A. (2003). Los valores y la formación universitaria. Reencuentro, 16-23.

Baxter, E. (2009). El reto de educar en valores. Granma, C2.

Bolivar, A. (2005). El lugar de la etica profesional en la formacion universitaria. RMIE, 93-123.

Carmona, G. e. (2004). Factores y valores personales para la empleabilidad. Granada: Universidad de Granada.

Carmona, G., & Casares, P. M. (2005). Las demandas de los empresarios y las competencias de los pedagogos en el marco de la EEES. Granada: Martinez Mut.

Cesares, P. M., Carmona, G., & Martinez, F. M. (2010). Valores profesionales en al formacion universitaria. Revista electronica de investigacion educativa, 3-10.

Chavez, G. (Marzo de 2005). Comie.org.mx. Recuperado el 20 de Marzo de 2015, de http://www.comie.org.mx/congreso/memoriaelectronica/v09/ponencias/at06/PRE1177692949.pdf

Cobo, J. M. (2003). Universidad y Ética profesional: Teoria de la Educación. Revista Interuniversitaria, 259-276.

Gonzalez, V. (2000). La educación de valores en el curriculum universitario. Educacion Medica Superior.

Hirsch, A. y. (2006). Rasgos de ser "un buen profesional" en los alumnos de postgrado. Los casos de la Universidad de Valencia y de la Universidad Autónoma de México. Educación, valores y desarrollo moral: Vol. 1. Valores de los estudiantes universitarios y del profesorado, 73-102.

Kepowics Malinowska, B. (2003). Valores en los estudiantes Universitarios. 49-56.

Linarez Zarate, A. (30 de Marzo de 2006). Uaemex.mx. Recuperado el 20 de Marzo de 2015, de http://www.uaemex.mx/identidad/docs/PONENCIA_IDENTIDAD.pdf

Morell, A. (2010). Atlante.eumed.net. Recuperado el 20 de Marzo de 2015, de http://atlante.eumed.net/wp-content/uploads/valores1.pdf

Touriñan, J. M. (2008). Educación en valores, sociedad civil y desarrollo cívico. Netbiblo.

UANL. (2011). Uanl.mx. Recuperado el 20 de Marzo de 2015, de http://www.uanl.mx/utilerias/vision2020.pdf

Published
2015-07-31
How to Cite
Chapa Alarcón, P., & Martínez Chapa, T. de J. (2015). University Youth Exchange Students of the Faculty of Political Science and Public Administration, UANL. RIDE Revista Iberoamericana Para La Investigación Y El Desarrollo Educativo, 6(11), 773 - 786. Retrieved from https://mail.ride.org.mx/index.php/RIDE/article/view/127
Section
Social and Humanities